Етикети

, , ,

Аз знам, че нищо не знам, но знам, че вие не знаете, че и това не знаете.

***

Лечение на тялото, без лечение на душата, не води до излекуване.

***

В прекалени дози егоизма на човека го прави излишен.

***

Ако нямате очи и душа да видите красотата на природата около вас, вие нямате очи и дух да видите красотата и величието на човека.

***

Мъдростта е скрита в умението да се различава доброто от злото.

***

Заговори, за да те видя. Замълчи, за да разбера кой си.

***

Човек може да живее без много неща, но не и без усeщането за онази граница, зад която това можене го превръща в скот.

***

Здравословното хранене означава умерен глад.

***

Радвайте се на живота и на себе си, защото винаги се оказва, че е по-късно, отколкото си мислите.

***

Изисквам от другите само това, което самият аз мога да направя. Това се нарича умереност.

***

Насила никой никого не може да учи, нито да го накара да мисли.

***

Животът има значение, когато споделяш духовния си имот с другите.

***

Желанията са жестоки убийци.

***

Преди да говориш, гледай и слушай. Така може и да не кажеш някоя глупост.

***

Недоволството от притежаваното в крайна сметка води до недоволство от самото притежаване.

***

Каквото и да говорим за смъртта винаги не можем да достигнем до цялата истина за нея и винаги има пропаст между мисъл и дела.

***

Аз съм това, което съм – човек. Всички други характеристики са допълнение и то не винаги правилно.

***

Животът е само проблясък между две нищо-вечности.

***

Ако знанието не винаги е добро, то невежеството винаги е зло.

***

И свинята, и волът живеят, за да ядат и пият. Аз се опитвам да ям и пия, за да живея.

***

Жал ми е за хората, които осмислят живота си с живота на другите.

***

Искам само това, от което имам потребност. Ако имам по-малко, значи живея в мизерия. Ако имам повече, значи притежавам непотребни неща, за сметка на някой, който живее в мизерия.

***

Сократ казвал“ „Обучение, получено с пари, е по-лошо от никакво обучение“. Това значи ли, че съвременния неолиберализъм произвежда само „по-лошо от никакво обучение“?

***

Познай себе си! Преди да се предложиш на другите…

***

По-добре недоволството от това, което не знам, да ме боде да вървя напред, отколкото самодоволството от малко знание или случайна слава да ме превърне в щастлива свиня.

 Божидар Ивков