Етикети

, , ,

През миналата седмица на 76 години почина полската журналистка, сатирик, писателка, авторка на текстове за песни, фейлетонистка, а също и коментатор за предаването „Контактно стъкло“ на полската телевизия TVN24, Мария Чубашек (9.08.1939 – 12.05.2016). С примрежени очи, със завидно чувство за хумор и известна дистанция от себе си, тя се шегувала не само със себе си, но и с твърде сериозни теми. Малко преди смъртта си, Мария Чубашек написала в Twitter: „Винаги изхождам от предположението, че младостта трябва да се излюби, а старостта да се изпуши“. Чубашек е била известна и с това, че е страстен пушач. „На пук на всички, които забраняват пушенето, ще пусна дим и след смъртта си – шегувала се Мария Чубашек в книгата си „Всеки връх има своя перчем“. И продължава: „Защото аз искам да бъда кремирана“. Тук привеждам част от станалите много популярни в Полша мисли и шеги на тази нестандартна жена. Всички те са достъпни в Интернет.

 

 „Златни мисли на Мария Чубашек“

Непушачите също живеят само до смъртта си.

***

На определена възраст всяка жена трябва да определи на колко години е и да се придържа към тях.

***

Аз съм в процес на развитие в периода на късната зрялост.

***

Никакво движение. Та спорта означава осакатяване.

***

По-добре е да бъдеш млад, отколкото стар, но е още по-добре е да си стар, отколкото мъртъв.

***

Всички мислят, че съм оптимистка, но това не е вярно. Аз съм песимистка, но весела песимистка.

***

Някои хора ме питат, защо понякога губя финансова ликвидност. Трудно е да не я губиш, когато имаш съпруг джаз мен. Каролак има артистична пенсия от 719 злоти. Това са много пари, но в хората има толкова алчност…, че понякога той си докарва допълнително от концерти.

***

Какво ще правя с това здраве, да не би да го отнеса в гроба.

***

Вдъхновение е имал Мицкевич. За такива глупотевини, каквито пиша аз, не е необходимо вдъхновение. Аз трябва да имам мотивация. За мен това винаги са три неплатени сметки.

***

По време на една среща 5-годишно момиченце попитало Мария Чубашек дали и тя някога е била млада.

– Отдавна, много отдавана, в което е трудно да се повярва, бяха млада, но вече няма свидетели, защото всички са умрели – отговорила Чубашек.

– А бяхте ли красива? – попитало момиченцето.

– Млада, разбира се, бях, но имах ненатрапчива красота – отвърнала Чубашек.

***

Ако си търсиш половинката помни, че нито един от мъжете никога не е много умен и много богат. Той може да бъде за съжаление само много женен.

***

Работя главно с мъже, на Бог те му са се получили по-добре, или произлизат от по-добра маймуна.

***

Не вярвам, че някой, който отглежда бицепси като дини, може да има мозък. Мозък? Между такива мускули? Трябва да изглежда като орех. A мозъкът е най-сексапилния мъжки орган. Истинска трагедия е, когато мъжът е хубав, но е глупав и без чувство за хумор.

***

Истинската любов дори на семейството няма да навреди. Но няма и да му помогне.

***

Животът е прекалено хубав, за да бъде нормален.

***

Поддържам схващането, че има два дни, за които не трябва да се безпокоя. Това са вчера и утре.

***

Подобно на любимия ми Уди Алън смятам, че света върви към катастрофа, а животът е като краката. Независимо дали са къси или дълги, винаги са до задника.

***

Всички жени са красиви, само че при някои от тях не се вижда.

***

Не обичам да говоря за проблемите си. Обикновено никой няма да ги реши. Тогава защо да говоря? За да чуя „Не се притеснявай, все някак ще се нареди?“ Та това и сама мога да си го кажа.

Превод от полски език: Божидар Ивков