Етикети

, , , , , ,

Нямам никаква идея, какво е моето IQ. Нямам време за това – вместо да правя тест след тест, аз правя парафрази.
***
Човекът е единственото животно, което знае и осъзнава, че един ден ще умре. И все пак непрекъснато се надява, че той ще бъде изключение от правилото.
***
Когато бях на 14 години започна моя брак с болката. Тогава се влюбих безумно в живота и колкото повече старея, толкова тази любов става по-силна… независимо, че продължавам да съм в брак с болката.
***
Моята цел е много проста: искам да разбера Човекът, защо е такъв и защо и как се е появил на Земята.
***
Човекът е удивителен и уникален, защото може да мисли и да изрази мисълта си чрез език, чрез знаци, носещи смисъл и значение.
***
„Бъдете внимателни през днешния ден“ – съветват астролозите. Аз пък ще ви кажа: „Бъдете внимателни с астролозите“.
***
Докато очите ти виждат светлината, докато кожата ти усеща топлината, докато мислиш… в този твой живот всичко е възможно.
***
Мое дълбоко убеждение е, че която и да е наука, каквато и да е изследователска дейност, което и да е изкуство носи многократно повече удоволствие и удовлетвореност, отколкото печеленето на пари.
***
Питат ме, защо моите писания излизат преди всичко като електронни издания и само на български език? Не бих ли искал моя книга да се продава по реповете, гарите и летищата? Не, не искам – отвръщам аз. Защото аз съм Българин, пиша, за да съм полезен преди всичко на Българите, а не да забавлявам когото и да било. Забавлението е вторичен и страничен продукт от моята работа.
***
Жалко е, че човека засега е способен да създаде една единствена форма на живот – тази, която руши и убива. Но, както се казва, ние създаваме по свой образ и подобие.
***
Най-важният враг на знанието не е невежеството, а илюзията, грандоманията, че само ти знаеш, че си най-велик.
***
Веднъж, след поредната ми беля в училище, подслушвах на вратата на учителската стая. Двама учители – по история и по български език, се обзаложиха на 2 лева, че от мен нищо няма да излезе. Така и не разбрах решен ли бе този спор и в чия полза.
***
Някой ми казваше, че с всяка умна мисъл, която включвам в някое мое писание, се увеличават два пъти хората, които ми завиждат и започват да ме мразят. Наблюденията ми показват, че все пак това е аритметична, а не геометрична прогресия, което е доста успокоително.
***
Сърфирането – без точно определена и смислена причина – из интернет, за да „утрепеш“ някой и друг час, е също толкова безсмислено и самоубийствено занимание, колкото и седенето пред телевизора в безкрайно очакване да видиш нещо смислено докато превключваш каналите.
***
Нашето тяло е най-сложната система в познатата Вселена.
***
Децата трябва да бъдат учени на две неща: да мислят самостоятелно и да свързват научните знания с процесите и събитията в обкръжаващия ги свят. За съжаление точно това отсъства в училищното образование.
***
Животът би бил ужасно трагичен, ако не беше толкова смешен.
***
Най-важното нещо в живота е да не се предаваш и да не спираш да се шегуваш – преди всичко със себе си, а след това и с другите.

Источник: http://www.adme.ru/zhizn-nauka/23-tochnye-kak-aksioma-citaty-stivena-hokinga-854610/ © AdMe.ru

Божидар Ивков