Етикети

, , , , , , , , ,

Иронията е необходим естетически и етически компонент на моето мислене… доколкото изобщо съществува.
***
Всяка сутрин се събуждам с болка, но въпреки това изпитвам неземно удоволствие — това , че продължавам да бъда Божидар Ивков.
***
Има само една разлика между един луд и мен. Лудият мисли, че е нормален, а аз знам, че не съм.
***
Модерното изкуство – една грандиозната трагедия, която пред страха от невежеството наричаме изкуство.
***
Тайната на това, че нямам влияние винаги е била в това, че влияя неотразимо, неразбираемо и незабележимо.
***
Аз не страдам от нарцисизъм. Просто имам дарбата да бъда като огледало.
***
Всеки, който ме е допуснал в себе си се пристрастява. Всеки опит за лечение завършва с… халюцинации.
***
Всяко нещо или може да се направи, или се прави с много пари.
***
Разликата между мен и идиотът, е, че аз осъзнавам своя идиотизъм.
***
Човек, който не обича или няма време да чете добра художествена литература изпитва силен недостиг на култура. А този недостиг винаги лъсва като задник на маймуна, покачила се на висок клон.
***
Написах собствената си автобиография, състояща се от две изречения: „Читателю, ако не виждаш и не разбираш казаното между редовете, няма смисъл да продължаваш да четеш книгата ми. Роден съм през вчерашната 19… година и всички мои читатели са умрели от скука“. Странното е, че не мога да намеря издател.
***
Не се страхувайте от непостижимото. Така или иначе няма да го достигнете – още никой не ме е постигнал.
***
Вече никак не ме трогва онова, което пишете и говорите за мен. То е без значение. Важното е, че тормозя изгладените ви мозъци и от време на време те се сбръчкват.
***
Това, с което се занимавам, е да развалям мислите на хора, живели преди мен. Но вие и това не можете.
***
Най- много уважавам чуждите схващания и убеждения, които са напълно идентични с… моите.
***
Всеки втори българин има нужда от психотерапевт. Ако не се вдъхновявате от моите парафрази, значи имате нужда от такъв.
***
Свръхчовекът, това съм аз…, когато спя.
***
Аз съм относително гениален. Твърде относително.
***
Никога не съм искал да бъда някой друг. Не понасям нито глупостта, нито гениалността на другите. Достатъчни са ми моите.

Божидар Ивков